L'electoralisme dels 80 km/h




El desembre de 2007 va entrar en funcionament la limitació de la velocitat a 80 km/h a les entrades de Barcelona, amb tres objectius ben clar: la reducció de la contaminació atmosfèrica, la millora de la fluïdesa del trànsit, ja que a 80 km/h la capacitat de les vies augmenta i La reducció dels accidents.

Ara, deixant-se portar per l'electoralisme el senyor Artur Mas i CIU amenacen amb eliminar aquesta mesura que tant bons resultats ha donat, jo li diria que miri La Marató de TV3, que és dedica aquest any a les lesions medul·lars i cerebrals adquirides. Lesions aquestes que apareixen de manera sobtada, i gairebé el 80 per cent tenen un origen traumàtic. Les causes més habituals són els accidents de trànsit, esportius i laborals. Jo li diria que reflexioni davant de l'eficàcia d'aquesta mesura per evitar els accidents.

A més a més no hi estic d'acord, perquè a Sant Adrià de Besòs per exemple, encara que son les indústries, les obres, les xemeneies dels cicles combinats i de la incineradora i fins i tot les tempestes de pols sahariana contribueixen a augmentar els nivells atmosfèrics d'òxid de nitrogen (NO2) i partícules en suspensió (PM), que són els dos principals contaminants, és sens dubte el trànsit de la Ronda Litoral i de la C32 el gran responsable.

La mesura de limitar a 80 kilòmetres per hora la velocitat a les vies d'accés a Barcelona ha suposat una reducció de 450 tones anuals de contaminants diòxid de carbó (NO2) i 32 tones anuals de partícules respirables de diàmetre inferior a 10 micres (PM10), el que equival a retirar diàriament 22.100 vehicles de les carretera.

Hi ha veus a favor de la flexibilització de la mesura per les nits. Jo trobo alguns inconvenients. En primer lloc, la contaminació nocturna té menys capacitat per dissipar-se, és a dir, es manté al mateix lloc perquè el fred afavoreix que l’aire s’estanqui a les capes més baixes, les més pròximes a l’asfalt. En segon lloc, a la nit, quan el trànsit és més escàs, és justament quan hi ha més tendència a arribar als límits de velocitat: si als cotxes que ara circulen a 80 quilòmetres per hora se’ls permet anar a 100 o 120, la majoria arribaran a aquest límit o el superaran, amb el conseqüent risc de patir accidents i augment de consum i contaminació.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

1936. Llei d'avortament més progressista de tot Europa

PER L’ANUL·LACIÓ DEL JUDICI AL PRESIDENT DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA LLUÍS COMPANYS

José Álvarez Menéndez, Mauthausen, Número 3173.