NO A L'ELIMINACIÓ DELS 80 KM/H




La limitació de la velocitat a 80 km/h és una mesura que s'ha demostrat que ha funcionat, ha estat eficaç per a la salut i compta amb el suport del rigor científic, ja que els experts coincideixen que aquesta mesura era positiva i els informes tècnics indiquen que la velocitat a 80 és l’equilibri per la contaminació.
La raó real que hi ha darrera de la seva supressió pel nou govern de CIU ha de ser el populisme. Un populisme que ens posa a tots i totes en perill a més de ser irresponsable.

La Unió Europea (UE) prepara des de fa mesos una sanció contra l'Estat l'espanyol perquè no compleix la directiva sobre la qualitat de l'aire aprovada el juny de l'any 2008. Barcelona i la seva àrea metropolitana inclòs Sant Adrià de Besòs estan entre les zones on es superen els límits que fixa la UE.

Sant Adrià de Besòs amb la Ronda Litoral, l'Autopista i les indústries veu greument afectat diàriament el seu aire. La mesura de la velocitat variable vigent fins ara ha estat una mesura eficaç per reduir la contaminació evitant un major cost per la salud de la ciutadania, per reduir els embussos i la seva eliminació provocarà un augment dels consums amb el conseqüent malbaratament energètic i malauradament un possible increment dels accidents i sobretot de la gravetat d'aquests.

Només cal recordar que el nombre de morts a les vies amb limitació a 80 km/h ha baixat a menys de la meitat des que la mesura va entrar en vigor, en concret va aconseguir reduir la mortalitat en un 57%. D’altra banda, tots els estudis europeus confirmen que la relació entre l’increment de velocitat i l’increment d’accidentalitat és exponencial.

Aquesta mesura de l'actual govern podria comportar més accidentalitat i també incrementar la contaminació quan passar de 80 a 120 com fan ara vol dir guanyar simplement 15 segons per cada quilòmetre.

A més a més a 80 km/h els vehicles circulen amb velocitats més homogènies, es produeixen menys acceleracions i frenades i hi ha menys risc d’entrar en congestió. Una altra conseqüència d’això és l’increment de velocitat mitjana a les hores punta del matí i de la tarda.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Agressió acústica i de fums de la cua de maniobres d'ADIF i Renfe Operaciones al Barri de Via Trajana

EL SEVILLANO 30 HORES DE VIATGE A LA RECERCA D'UNA OPORTUNITAT

Llibre 'Florenci Bosch i Tubau. Memòria d'un oblit'