PROPOSTA DE QUIOSC DE GELATS PER A LES PLATGES DE SANT ADRIÀ
Sant Adrià deu ser un dels pocs municipis costaners que no treu a licitació l'oportunitat d'oferir un servei més a les seves platges com és el típic quiosc de gelats i begudes fresques a les seves platges.
Aquest tipus de concessió a banda de ser un servei més de les platges ofereix l'oportunitat de generar nous llocs de treball de temporada al nostre municipi. Per altra banda permet mitjançant una proposta determinada de bases per ser atorgar que aquests siguin adreçats a aturats/aturades el que permet millorar la situació temporalment d'aquestes persones.
Aquesta podria ser una proposta de Bases per a concessió dels dos quioscos de gelats i begudes per Sant Adrià.
BASES
PER A L’ATORGAMENT MITJANÇANT SORTEIG DE DOS LLICÈNCIES
D'OCUPACIÓ TEMPORAL PER L’EXPLOTACIÓ DE CASETES PER A LA VENDA DE
GELATS I BEGUDES, SENSE INSTAL·LACIONS FIXES, DURANT LA TEMPORADA
2014
PLEC
DE BASES
Segons
s'estableix a l'article 57.3 del Decret 336/1988, de 17 d'octubre,
pel qual s'aprova el Reglament del patrimoni dels ens locals, cal
tenir en compte els principis d'objectivitat, publicitat i
concurrència per a l’atorgament de llicències d’ocupació
temporal en el domini públic, per altra banda, d'acord amb l'article
92.1 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les
Administracions públiques, si no s'han de valorar condicions
especials en els sol·licitants l'atorgament de les llicències es
pot fer mitjançant sorteig.
En
el que afecta les llicències per a la instal·lació de casetes
destinades a la venda de gelats, el curt marge de temps de què es
disposa i el preceptiu sotmetiment a informació pública de les
presents bases obliga, per les raons d'interès públic exposades en
els objectius perseguits, a aplicar la tramitació d'urgència
prevista a l'article 50 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de
règim jurídic de les Administracions públiques, reduint-se a la
meitat el termini d'antelació mínima de presentació de les
sol·licituds -el que, en definitiva, suposa l'ampliació del termini
per a la seva presentació mantenint a la seva vegada el termini
d'informació pública en 20 dies hàbils-. D'aquesta forma, es fixa
com a data límit per a la presentació de sol·licituds el dia 2 de
maig de 2014 i el període de vigència de les llicències del dia 1
de juny al 30 de setembre de 2014.
objecte.
L'objecte
de les presents bases és regular el procediment per a l’atorgament
de dos llicències d'ocupació temporal per a la instal·lació de
casetes dedicades a la venda de gelats i begudes mitjançant sorteig
públic.
Els
quioscs podran vendre únicament els següents productes: gelats
envasats, granissats i orxata, aperitius envasats, dolços i
refrescos i begudes no alcohòliques. No es podran elaborar o servir
plats cuinats. No es podran utilitzar plats o vasos de vidre.
L'objecte
d'aquesta llicència no permet la instal·lació de cap tipus de
terrassa, de taules ni cadires o
ombrel·les.
Normativa aplicable.
1.-
Ordenança municipal reguladora de l'ús del domini públic.
2.-
Decret 336/1988, de 17 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament
del patrimoni dels ens locals.
3.-
Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions
publiques.
4.-
Normativa establerta pel Departament de Salut (Reglament 852/2004, de
29 d’abril, RD. 202/2000, d’11 de febrer, RD. 3484/2000, de 29 de
desembre,
Llei
7/2003, de 25 d’abril i RD. 140/2003, de 7 de febrer.
5.-
Llei de Costes, de 29 de juliol de 1988.
6.-La
resta de normativa aplicable atenent l'objecte de les llicències
d'ocupació temporal.
ESPAIS EN QUE S'AUTORITZEN LES VENDES.
1.
Relació d'emplaçaments per a la venda temporal d'articles de gelats
i begudes:
- Platja del Fòrum
- Platja del Parc del Litoral
CANON
1.500
€ per un quiosc de gelats de 6 metres2
La
persona que resulti adjudicatària de l’autorització ingressarà a
la Dipositaria de l'Ajuntament l'import de l’oferta en efectiu,
dins dels següents terminis:
Un
50% del cànon abans del dia 1 de juny
El
50% restant abans del dia 31 de juliol.
La
persona adjudicatària que incompleixi el primer termini s’entendrà
que renuncia a l’autorització, i l'Administració municipal
restarà lliure per atorgar-la a una altra persona.
En
cas d’incompliment dels referits terminis l’Ajuntament donarà
tres dies d’audiència i resoldrà sobre l’extinció de
l’autorització o la concessió d’un nou i improrrogable termini.
Òrgan adjudicador
L'atorgament
de les llicències es farà per la Junta de Govern Local, de
conformitat amb el resultat del sorteig públic efectuat a l'efecte.
Procediment d'adjudicació.
Donat
que no existeix cap criteri d'adjudicació, aquesta es farà
mitjançant sorteig públic, de conformitat amb l'establert als
articles 92.1 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de
les Administracions públiques i 17.3.b) de
l'ordenança municipal reguladora de l'ús del domini públic.
REQUISITS DELS SOL·LICITANTS
1.-
Els titulars de les autoritzacions i, per tant, els sol·licitants de
les mateixes, hauran de reunir els següents requisits:
- Tenir complerts els 18 anys d'edat.
- Trobar-se al corrent en el pagament dels impostos i tributs municipals.
- Trobar-se en situació d'atur
- Un cop ser beneficiat per l'adjudicació presentar l'alta al règim d'autònoms.
2.-
Amb la finalitat d’aconseguir que l'explotació de l'activitat
beneficiï al major nombre de persones possible, s'impedeix que es
presentin sol·licituds de llicència per membres d'una mateixa
unitat familiar, sempre i quan per a cadascun dels emplaçaments hi
hagi, com a mínim, una sol·licitud.
Es
considera unitat familiar, la formada pel sol·licitant de la
llicència, el seu cònjuge i els parents fins al primer grau de
consanguinitat o afinitat que hi convisquin.
Quan
entre les sol·licituds presentades es doni algun dels supòsits
anteriorment esmentats només es podrà tenir en compte una de les
sol·licituds presentades, a elecció del sol·licitant. Cas de no
manifestar aquesta elecció en el termini de subsanació de
deficiències s’entendrà que opta per la sol·licitud presentada
en primer lloc atenent el número de registre d’entrada a
l’Ajuntament de la sol·licitud.
REQUISITS
DELS ADJUDICATARIS
1.-
Satisfer puntualment els cànons establerts en aquest plec, d’acord
amb el previst.
2.-
Satisfer amb puntualitat i diligència els impostos, taxes, tributs,
etc. i càrregues socials i
altres
obligacions públiques econòmiques de qualsevol caràcter, que
gravin l’activitat desenvolupada.
3.-
Oferir el servei en les degudes condicions de seguretat, salubritat i
bona imatge.
4.-
Els adjudicataris hauran de tenir en tot moment a disposició dels
seus clients de fulls de reclamacions i hauran de disposar d’un
cartell que ho anunciï (Els fulls i un model de cartell els podrà
ser facilitats per l’Ajuntament).
5.-
Presentar tot el personal en les degudes condicions de neteja i
vestuari.
6.-
No cedir ni subcontractar sense prèvia autorització municipal per
cap classe de títol, ni total ni parcial, els serveis objecte de
l’adjudicació, ni realitzar prestacions diferents a les
expressament autoritzades i acceptades. No realitzaran l’activitat
autoritzada fora del lloc especificat a les bases de licitació,
excepte prèvia autorització de l'Ajuntament.
7.-
Prestar el servei amb continuïtat i sense més interrupcions que les
que siguin expressament autoritzades per l'Ajuntament.
8.-
Introduir totes les modificacions en la prestació del servei que
l'Ajuntament li imposi, sense perjudici de la revisió del cànon que
la modificació requereixi, en el cas de comportar una alteració de
l’equilibri econòmic de l’explotació del servei.
9.-
Els serveis es començaran a prestar diàriament a partir de les 10
del matí i finalitzaran abans de les 21 hores.
10.-
S’efectuarà la neteja de l’entorn de la instal·lació. A tal
efecte estaran els titulars obligats a recollir i dipositar en els
contenidors d’escombraries més propers els residus que es trobin
compresos a una distància de 20 ml. al voltant de la instal·lació.
11.-
Seran a càrrec del concessionari els consums d’electricitat per
la qual cosa s'instal·laran els necessaris comptadors.
12.-
S’haurà de tenir exposat sempre, i en un lloc visible, el document
que ha rebut de l'Ajuntament conforme gaudeix de l’autorització, i
la llista de preus . Les concessions han de complir la normativa de
consum, tant general com la
sectorial.
13.-
Serà per compte i a càrrec dels adjudicataris l’emmagatzematge i
custòdia del seu material, al finalitzar cada jornada, sense cap
responsabilitat per part de l’Ajuntament.
14.-
Es prohibeix instal·lar publicitat, excepte la de les marques dels
quioscs de gelats, que sempre requerirà la prèvia aprovació de
l’Ajuntament. Els elements publicitaris no es podran situar a la
coberta del quiosc, i en tot cas no seran visibles quan el quiosc
resti tancat.
FACULTATS
DE L'AJUNTAMENT
1.-
Ordenar discrecionalment els serveis establint les modificacions
escaients en benefici de l’interès públic.
2.-
Fiscalitzar la gestió del titular, inspeccionar l’estat dels
serveis i altres elements i dictar les ordres que facin falta per al
bon funcionament.
3.-Imposar
al titular les sancions que procedeixin per les infraccions que es
produeixin i l’adopció de les mesures cautelars, inclosa la
suspensió de l’autorització i tancament provisional del servei,
en els supòsits de perill per als usuaris, o de deteriorament del
bon estat de neteja de la platja com a conseqüència de
l'incompliment de les obligacions de l’adjudicatari.
4.-
El cobrament del corresponent cànon o preu en els terminis
establerts.
5.-
Facilitar el quiosc de gelats, amb la connexió elèctrica complerta
i una nevera de begudes i un congelador de gelats.
RÈGIM
SANCIONADOR
1.-
Tindran la consideració de faltes greus:
a)
La reincidència en dues faltes lleus abans del termini establert per
a la seva prescripció.
b)
L'incompliment de qualsevol de les ordres i instruccions impartides
per l'Ajuntament a l’adjudicatari per posar fi a una situació de
perill o molèstia per als usuaris de la platja o per garantir la
protecció de la salut pública o del medi ambient.
c)
Realitzar actes que causin o puguin ocasionar perjudicis greus als
usuaris de la platja o al medi ambient.
d)
La modificació de les instal·lacions o serveis que comportin un
augment de la superfície demanial ocupada sobre l'autoritzada en
l'adjudicació, o el canvi d’ubicació respecte al previst al Pla
d’usos de les platges.
e)
L’actitud obstruccionista front l’activitat inspectora de
l'Ajuntament o d’altres Administracions.
f)
L'incompliment de les normes reguladores de l'activitat concedida, i
del Pla d'Usos de les Platges, especialment pel que fa a les normes
de seguretat i higiene.
g)
La preparació o oferiment al públic de plats cuinats, de begudes
alcohòliques o l’oferiment de productes amb recipients de vidre o
d’altres que
puguin
suposar un perill per als usuaris de la platja o de l’espai públic.
h)
La manca de pagament del cànon en els terminis establerts en aquest
plec o la manca de constitució o reposició, dintre de l termini
fixat a l’efecte, de les garanties exigides per la Corporació.
i)
La interrupció injustificada a l’activitat durant més de set dies
consecutius o quinze d’alternatius.
j)
La modificació imputable a l’adjudicatari de les circumstàncies
que s’haguessin pres en consideració com a elements determinants
de l’adjudicació.
k)
Dedicar les instal·lacions a usos diferent s dels específicament
assenyalats sense l'autorització municipal.
2)
Es conceptuaran com a faltes lleus:
a)
L'incompliment del deure de mantenir en bon estat el mobiliari,
equips i instal·lacions afectes al servei que no sigui constitutiu
de falta greu.
b)
Tractar de manera desigual o discriminatòria als usuaris o al
negativa a prestar el servei a un ciutadà que reuneixi les
condicions reglamentàries per a utilitzar-lo.
c)
L'incompliment de les condicions generals i específiques reguladores
de l'autorització, sempre que el dit incompliment no constitueixi
una falta de caràcter greu.
d)
L'incompliment total o parcial de les obligacions de l'adjudicatari,
i de les ordres i instruccions dictades per l'Ajuntament, en els
supòsits que no constitueixin una falta de caràcter greu.
e)
Les negligències i incompliment menors o de poca consideració dels
deures dels adjudicataris.
3)
Tota acció o omissió que sigui constitutiva d'infracció serà
objecte de les següents sancions:
a)
Per a les faltes greus: multes del 51 al 100% del tipus de licitació,
i/o l'extinció de l'autorització, amb el rescabalament a
l'Ajuntament dels danys i perjudicis que se li haguessin irrogat.
b)
Per a les faltes lleus: multa de fins al 50% de la licitació.
4)
Per graduar les faltes i les sancions caldrà tenir en compte:
a)
La intencionalitat o reiteració en la conducta.
b)
La pertorbació del servei.
c)
Els danys produïts a l'Administració, als particulars o al medi
ambient.
d)
La reincidència de les faltes.
e)
El grau de participació en la comissió o omissió.
5)
Les sancions per faltes greus les imposarà la Junta de Govern Local,
i les sancions per faltes lleus l’alcalde, en tot cas prèvia
audiència de la persona interessada per un termini de tres dies.
6)
L'infractor estarà obligat a la restitució de les coses al seu
estat anterior i a la indemnització dels danys i perjudicis causats,
així com al reintegrament de la totalitat del benefici obtingut de
manera il·lícita.
7)
Quan s'imposi una multa per falta greu podrà acordar-se
simultàniament la declaració accessòria d'extinció de
l'autorització, sense dret a indemnització. En cas d'extinció de
l'autorització per causa imputable a l'interessat, aquest estarà
obligat a en el termini de 48 hores des de la notificació de la
resolució d'extinció d'autorització, deixar aquest en perfecte
estat de neteja i salubritat.
8)
Les sancions imposades per infraccions greus, una vegada siguin
fermes, podran ser publicades en el Butlletí Oficial de la Província
i en un periòdic diari, i contindran les dades següents: nom i
cognoms de l'infractor, tipificació de la falta i localització del
fet sancionat i, si s’escau, obligació de restitució i
indemnització.
9)
Es considera com a circumstància atenuant, podent -se reduir la
quantia de la multa fins a la meitat, el fet d’haver procedit a
esmenar la situació creada per la comissió de la falta, en el
termini que s’assenyali en el corresponent procediment.
PROCEDIMENT
1.-
Cada licitador només podrà ser adjudicatari d'una llicència
d'ocupació temporal per l’explotació de casetes per a la venda de
gelats i begudes, sense instal·lacions fixes.
L’adjudicació
es realitzarà mitjançant sorteig públic entre les persones
sol·licitants que compleixin la resta de requisits que s’estableixen
en la normativa vigent i en aquest plec.
Fruit
del sorteig, l'assignació per cadascun de les instal·lacions
destinades a la venda temporal es realitzarà per ordre de
preferència triat pel licitador a la sol·licitud.
La
resta de persones sense assignació formaran una llista de reserva,
que s'acordarà també mitjançant sorteig.
El
titular de la mateixa es compromet a iniciar el servei en un termini
no superior a un mes des de la recepció de la notificació de
l’autorització. Si transcorregut aquest mes no ho ha fet,
s’entendrà caducada l’autorització amb pèrdua de la fiança,
quedant l'Administració municipal lliure per atorgar l’autorització
a qualsevol altra persona, d’acord amb els tipus delicitació
establerts en aquest plec.
2.-
Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la
comissió de selecció certificarà la relació de les persones
presentades. Si s'observen defectes materials subsanables a les
sol·licituds presentades, s'atorgarà un termini no superior a 3
dies hàbils per a la seva subsanació.
La
data, hora i lloc de celebració del sorteig públic es comunicarà a
tots els participants. A efectes de la celebració del sorteig, el
número assignat a cada sol·licitant serà el de Registre d'Entrada
a l'Ajuntament de les respectives sol·licituds.
El
sorteig es celebrarà com segueix:
- S'elaboraran tantes paperetes com nombre de sol·licituds s'hagin admès.
- A cadascuna de les paperetes apareixeran cadascun dels nombres de registre d'entrada atorgats a les sol·licituds admeses, amb el segell de l'Ajuntament.
- Les paperetes es dipositaran en una borsa, urna o altre sistema vàlid que impedeixi la lectura del seu contingut.
- S'aniran treien una a una les paperetes. La primera papereta designarà l'adjudicatari i les successives l'ordre de la llista d'espera per al cas de renúncia o desistiment dels qui els precedeixin.
Del
resultat del sorteig s'estendrà acta signada pel secretari de la
comissió de selecció.
3.-
La comissió de selecció estarà integrada pels següents vocals:
- President, el regidor delegat de Via Pública. Suplent, el cap de l’àrea d’Urbanisme.
- Vocal, el cap de la unitat de Llicències d'Activitats i Via Pública.
- Secretari, un lletrat de serveis jurídics de l’Ajuntament.
DOCUMENTACIÓ
Les
sol·licituds es presentaran a l'Oficina Municipal d'Informació i
Atenció al Públic durant el període de temps comprés
Les
sol·licituds aniran acompanyada de la següent documentació:
a)
La documentació que acrediti la personalitat del sol·licitant i la
capacitat d’obrar, mitjançant DNI o document que el substitueixi.
Quan
el licitador no actuï en nom propi a part del seu DNI haurà
d’aportar el poder notarial per representar a la persona. Per
efectuar aquest tràmit caldrà exhibir l’original de l’escriptura
de poders.
b)
La proposició per a gelats degudament signada per la persona
sol·licitant segons el model que figura a l’annex I.
Termini
El
termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el 2 de maig de
2014
PROTECCIÓ DE DADES.
D’acord
amb la Llei 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de
caràcter personal, les dades facilitades seran incloses en el fitxer
automatitzat del Registre de documents de l’Ajuntament, així com
poden ser objecte d’inclusió en altres fitxers automatitzats per
al seu tractament informàtic. Així mateix, existeix la possibilitat
d’exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i
oposició en els termes inclosos en la legislació vigent.
ANNEX
I.- MODEL DE SOL·LICITUD PER AL SORTEIG DE LES LLICÈNCIES
D’OCUPACIÓ TEMPORAL PER A L’EXPLOTACIÓ DE CASETES PER A LA
VENDA DE GELATS.
“El
Sr./Sra. .............................................., major
d’edat, amb DNI ..................................., domiciliat a
................................................., actuant en nom
propi/en representació de
..................................................................,
assabentat/ada de la convocatòria realitzada per l’Ajuntament de
Sant Adrià de Llobregat per a l’atorgament d’una llicència
d'ocupació temporal per l’explotació de casetes per a la venda
d’articles de gelats estant interessat a concórrer a la licitació,
formula oferta pels següents emplaçaments:
Identificació
|
Emplaçament
|
Superfície
quiosc (m2)
|
Ordre
de preferència
|
G1
|
Platja
del Fòrum
|
|
|
G2
|
Platja
del parc del Litoral
|
|
|
Així
mateix, expressament, es compromet a obtenir al seu càrrec quantes
llicències i permisos requereixi l’ús del bé o l’activitat a
realitzar sobre el mateix.
Lloc,
data i signatura.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada