PROPOSTA DE QUIOSC DE GELATS PER A LES PLATGES DE SANT ADRIÀ



Sant Adrià deu ser un dels pocs municipis costaners que no treu a licitació l'oportunitat d'oferir un servei més a les seves platges com és el típic quiosc de gelats i begudes fresques a les seves platges.

Aquest tipus de concessió a banda de ser un servei més de les platges ofereix l'oportunitat de generar nous llocs de treball de temporada al nostre municipi. Per altra banda permet mitjançant una proposta determinada de bases per ser atorgar que aquests siguin adreçats a aturats/aturades el que permet millorar la situació temporalment d'aquestes persones.

Aquesta podria ser una proposta de Bases per a concessió dels dos quioscos de gelats i begudes per Sant Adrià.
 

BASES PER A L’ATORGAMENT MITJANÇANT SORTEIG DE DOS LLICÈNCIES D'OCUPACIÓ TEMPORAL PER L’EXPLOTACIÓ DE CASETES PER A LA VENDA DE GELATS I BEGUDES, SENSE INSTAL·LACIONS FIXES, DURANT LA TEMPORADA 2014


PLEC DE BASES
Segons s'estableix a l'article 57.3 del Decret 336/1988, de 17 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament del patrimoni dels ens locals, cal tenir en compte els principis d'objectivitat, publicitat i concurrència per a l’atorgament de llicències d’ocupació temporal en el domini públic, per altra banda, d'acord amb l'article 92.1 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions públiques, si no s'han de valorar condicions especials en els sol·licitants l'atorgament de les llicències es pot fer mitjançant sorteig.


En el que afecta les llicències per a la instal·lació de casetes destinades a la venda de gelats, el curt marge de temps de què es disposa i el preceptiu sotmetiment a informació pública de les presents bases obliga, per les raons d'interès públic exposades en els objectius perseguits, a aplicar la tramitació d'urgència prevista a l'article 50 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions públiques, reduint-se a la meitat el termini d'antelació mínima de presentació de les sol·licituds -el que, en definitiva, suposa l'ampliació del termini per a la seva presentació mantenint a la seva vegada el termini d'informació pública en 20 dies hàbils-. D'aquesta forma, es fixa com a data límit per a la presentació de sol·licituds el dia 2 de maig de 2014 i el període de vigència de les llicències del dia 1 de juny al 30 de setembre de 2014.

objecte.


L'objecte de les presents bases és regular el procediment per a l’atorgament de dos llicències d'ocupació temporal per a la instal·lació de casetes dedicades a la venda de gelats i begudes mitjançant sorteig públic.

Els quioscs podran vendre únicament els següents productes: gelats envasats, granissats i orxata, aperitius envasats, dolços i refrescos i begudes no alcohòliques. No es podran elaborar o servir plats cuinats. No es podran utilitzar plats o vasos de vidre.

L'objecte d'aquesta llicència no permet la instal·lació de cap tipus de terrassa, de taules ni cadires o ombrel·les.

Normativa aplicable.


1.- Ordenança municipal reguladora de l'ús del domini públic.
2.- Decret 336/1988, de 17 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament del patrimoni dels ens locals.
3.- Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions publiques.
4.- Normativa establerta pel Departament de Salut (Reglament 852/2004, de 29 d’abril, RD. 202/2000, d’11 de febrer, RD. 3484/2000, de 29 de desembre,
Llei 7/2003, de 25 d’abril i RD. 140/2003, de 7 de febrer.

5.- Llei de Costes, de 29 de juliol de 1988.
6.-La resta de normativa aplicable atenent l'objecte de les llicències d'ocupació temporal.

ESPAIS EN QUE S'AUTORITZEN LES VENDES.


1. Relació d'emplaçaments per a la venda temporal d'articles de gelats i begudes:

  1. Platja del Fòrum
  2. Platja del Parc del Litoral

CANON

1.500 € per un quiosc de gelats de 6 metres2

La persona que resulti adjudicatària de l’autorització ingressarà a la Dipositaria de l'Ajuntament l'import de l’oferta en efectiu, dins dels següents terminis:

Un 50% del cànon abans del dia 1 de juny
El 50% restant abans del dia 31 de juliol.

La persona adjudicatària que incompleixi el primer termini s’entendrà que renuncia a l’autorització, i l'Administració municipal restarà lliure per atorgar-la a una altra persona.

En cas d’incompliment dels referits terminis l’Ajuntament donarà tres dies d’audiència i resoldrà sobre l’extinció de l’autorització o la concessió d’un nou i improrrogable termini.

Òrgan adjudicador


L'atorgament de les llicències es farà per la Junta de Govern Local, de conformitat amb el resultat del sorteig públic efectuat a l'efecte.

Procediment d'adjudicació.


Donat que no existeix cap criteri d'adjudicació, aquesta es farà mitjançant sorteig públic, de conformitat amb l'establert als articles 92.1 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions públiques i 17.3.b) de l'ordenança municipal reguladora de l'ús del domini públic.

REQUISITS DELS SOL·LICITANTS


1.- Els titulars de les autoritzacions i, per tant, els sol·licitants de les mateixes, hauran de reunir els següents requisits:

  • Tenir complerts els 18 anys d'edat.
  • Trobar-se al corrent en el pagament dels impostos i tributs municipals.
  • Trobar-se en situació d'atur
  • Un cop ser beneficiat per l'adjudicació presentar l'alta al règim d'autònoms.

2.- Amb la finalitat d’aconseguir que l'explotació de l'activitat beneficiï al major nombre de persones possible, s'impedeix que es presentin sol·licituds de llicència per membres d'una mateixa unitat familiar, sempre i quan per a cadascun dels emplaçaments hi hagi, com a mínim, una sol·licitud.

Es considera unitat familiar, la formada pel sol·licitant de la llicència, el seu cònjuge i els parents fins al primer grau de consanguinitat o afinitat que hi convisquin.

Quan entre les sol·licituds presentades es doni algun dels supòsits anteriorment esmentats només es podrà tenir en compte una de les sol·licituds presentades, a elecció del sol·licitant. Cas de no manifestar aquesta elecció en el termini de subsanació de deficiències s’entendrà que opta per la sol·licitud presentada en primer lloc atenent el número de registre d’entrada a l’Ajuntament de la sol·licitud.

REQUISITS DELS ADJUDICATARIS

1.- Satisfer puntualment els cànons establerts en aquest plec, d’acord amb el previst.

2.- Satisfer amb puntualitat i diligència els impostos, taxes, tributs, etc. i càrregues socials i
altres obligacions públiques econòmiques de qualsevol caràcter, que gravin l’activitat desenvolupada.

3.- Oferir el servei en les degudes condicions de seguretat, salubritat i bona imatge.

4.- Els adjudicataris hauran de tenir en tot moment a disposició dels seus clients de fulls de reclamacions i hauran de disposar d’un cartell que ho anunciï (Els fulls i un model de cartell els podrà ser facilitats per l’Ajuntament).

5.- Presentar tot el personal en les degudes condicions de neteja i vestuari.

6.- No cedir ni subcontractar sense prèvia autorització municipal per cap classe de títol, ni total ni parcial, els serveis objecte de l’adjudicació, ni realitzar prestacions diferents a les expressament autoritzades i acceptades. No realitzaran l’activitat autoritzada fora del lloc especificat a les bases de licitació, excepte prèvia autorització de l'Ajuntament.

7.- Prestar el servei amb continuïtat i sense més interrupcions que les que siguin expressament autoritzades per l'Ajuntament.

8.- Introduir totes les modificacions en la prestació del servei que l'Ajuntament li imposi, sense perjudici de la revisió del cànon que la modificació requereixi, en el cas de comportar una alteració de l’equilibri econòmic de l’explotació del servei.

9.- Els serveis es començaran a prestar diàriament a partir de les 10 del matí i finalitzaran abans de les 21 hores.

10.- S’efectuarà la neteja de l’entorn de la instal·lació. A tal efecte estaran els titulars obligats a recollir i dipositar en els contenidors d’escombraries més propers els residus que es trobin compresos a una distància de 20 ml. al voltant de la instal·lació.

11.- Seran a càrrec del concessionari els consums d’electricitat per la qual cosa s'instal·laran els necessaris comptadors.

12.- S’haurà de tenir exposat sempre, i en un lloc visible, el document que ha rebut de l'Ajuntament conforme gaudeix de l’autorització, i la llista de preus . Les concessions han de complir la normativa de consum, tant general com la
sectorial.

13.- Serà per compte i a càrrec dels adjudicataris l’emmagatzematge i custòdia del seu material, al finalitzar cada jornada, sense cap responsabilitat per part de l’Ajuntament.

14.- Es prohibeix instal·lar publicitat, excepte la de les marques dels quioscs de gelats, que sempre requerirà la prèvia aprovació de l’Ajuntament. Els elements publicitaris no es podran situar a la coberta del quiosc, i en tot cas no seran visibles quan el quiosc resti tancat.

FACULTATS DE L'AJUNTAMENT

1.- Ordenar discrecionalment els serveis establint les modificacions escaients en benefici de l’interès públic.

2.- Fiscalitzar la gestió del titular, inspeccionar l’estat dels serveis i altres elements i dictar les ordres que facin falta per al bon funcionament.

3.-Imposar al titular les sancions que procedeixin per les infraccions que es produeixin i l’adopció de les mesures cautelars, inclosa la suspensió de l’autorització i tancament provisional del servei, en els supòsits de perill per als usuaris, o de deteriorament del bon estat de neteja de la platja com a conseqüència de l'incompliment de les obligacions de l’adjudicatari.

4.- El cobrament del corresponent cànon o preu en els terminis establerts.

5.- Facilitar el quiosc de gelats, amb la connexió elèctrica complerta i una nevera de begudes i un congelador de gelats.

RÈGIM SANCIONADOR

1.- Tindran la consideració de faltes greus:

a) La reincidència en dues faltes lleus abans del termini establert per a la seva prescripció.

b) L'incompliment de qualsevol de les ordres i instruccions impartides per l'Ajuntament a l’adjudicatari per posar fi a una situació de perill o molèstia per als usuaris de la platja o per garantir la protecció de la salut pública o del medi ambient.
c) Realitzar actes que causin o puguin ocasionar perjudicis greus als usuaris de la platja o al medi ambient.

d) La modificació de les instal·lacions o serveis que comportin un augment de la superfície demanial ocupada sobre l'autoritzada en l'adjudicació, o el canvi d’ubicació respecte al previst al Pla d’usos de les platges.

e) L’actitud obstruccionista front l’activitat inspectora de l'Ajuntament o d’altres Administracions.

f) L'incompliment de les normes reguladores de l'activitat concedida, i del Pla d'Usos de les Platges, especialment pel que fa a les normes de seguretat i higiene.

g) La preparació o oferiment al públic de plats cuinats, de begudes alcohòliques o l’oferiment de productes amb recipients de vidre o d’altres que
puguin suposar un perill per als usuaris de la platja o de l’espai públic.

h) La manca de pagament del cànon en els terminis establerts en aquest plec o la manca de constitució o reposició, dintre de l termini fixat a l’efecte, de les garanties exigides per la Corporació.

i) La interrupció injustificada a l’activitat durant més de set dies consecutius o quinze d’alternatius.

j) La modificació imputable a l’adjudicatari de les circumstàncies que s’haguessin pres en consideració com a elements determinants de l’adjudicació.

k) Dedicar les instal·lacions a usos diferent s dels específicament assenyalats sense l'autorització municipal.

2) Es conceptuaran com a faltes lleus:

a) L'incompliment del deure de mantenir en bon estat el mobiliari, equips i instal·lacions afectes al servei que no sigui constitutiu de falta greu.

b) Tractar de manera desigual o discriminatòria als usuaris o al negativa a prestar el servei a un ciutadà que reuneixi les condicions reglamentàries per a utilitzar-lo.

c) L'incompliment de les condicions generals i específiques reguladores de l'autorització, sempre que el dit incompliment no constitueixi una falta de caràcter greu.

d) L'incompliment total o parcial de les obligacions de l'adjudicatari, i de les ordres i instruccions dictades per l'Ajuntament, en els supòsits que no constitueixin una falta de caràcter greu.

e) Les negligències i incompliment menors o de poca consideració dels deures dels adjudicataris.

3) Tota acció o omissió que sigui constitutiva d'infracció serà objecte de les següents sancions:

a) Per a les faltes greus: multes del 51 al 100% del tipus de licitació, i/o l'extinció de l'autorització, amb el rescabalament a l'Ajuntament dels danys i perjudicis que se li haguessin irrogat.

b) Per a les faltes lleus: multa de fins al 50% de la licitació.

4) Per graduar les faltes i les sancions caldrà tenir en compte:
a) La intencionalitat o reiteració en la conducta.

b) La pertorbació del servei.

c) Els danys produïts a l'Administració, als particulars o al medi ambient.

d) La reincidència de les faltes.

e) El grau de participació en la comissió o omissió.

5) Les sancions per faltes greus les imposarà la Junta de Govern Local, i les sancions per faltes lleus l’alcalde, en tot cas prèvia audiència de la persona interessada per un termini de tres dies.

6) L'infractor estarà obligat a la restitució de les coses al seu estat anterior i a la indemnització dels danys i perjudicis causats, així com al reintegrament de la totalitat del benefici obtingut de manera il·lícita.

7) Quan s'imposi una multa per falta greu podrà acordar-se simultàniament la declaració accessòria d'extinció de l'autorització, sense dret a indemnització. En cas d'extinció de l'autorització per causa imputable a l'interessat, aquest estarà obligat a en el termini de 48 hores des de la notificació de la resolució d'extinció d'autorització, deixar aquest en perfecte estat de neteja i salubritat.
8) Les sancions imposades per infraccions greus, una vegada siguin fermes, podran ser publicades en el Butlletí Oficial de la Província i en un periòdic diari, i contindran les dades següents: nom i cognoms de l'infractor, tipificació de la falta i localització del fet sancionat i, si s’escau, obligació de restitució i indemnització.

9) Es considera com a circumstància atenuant, podent -se reduir la quantia de la multa fins a la meitat, el fet d’haver procedit a esmenar la situació creada per la comissió de la falta, en el termini que s’assenyali en el corresponent procediment.

PROCEDIMENT


1.- Cada licitador només podrà ser adjudicatari d'una llicència d'ocupació temporal per l’explotació de casetes per a la venda de gelats i begudes, sense instal·lacions fixes.

L’adjudicació es realitzarà mitjançant sorteig públic entre les persones sol·licitants que compleixin la resta de requisits que s’estableixen en la normativa vigent i en aquest plec.

Fruit del sorteig, l'assignació per cadascun de les instal·lacions destinades a la venda temporal es realitzarà per ordre de preferència triat pel licitador a la sol·licitud.

La resta de persones sense assignació formaran una llista de reserva, que s'acordarà també mitjançant sorteig.

El titular de la mateixa es compromet a iniciar el servei en un termini no superior a un mes des de la recepció de la notificació de l’autorització. Si transcorregut aquest mes no ho ha fet, s’entendrà caducada l’autorització amb pèrdua de la fiança, quedant l'Administració municipal lliure per atorgar l’autorització a qualsevol altra persona, d’acord amb els tipus delicitació establerts en aquest plec.

2.- Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la comissió de selecció certificarà la relació de les persones presentades. Si s'observen defectes materials subsanables a les sol·licituds presentades, s'atorgarà un termini no superior a 3 dies hàbils per a la seva subsanació.

La data, hora i lloc de celebració del sorteig públic es comunicarà a tots els participants. A efectes de la celebració del sorteig, el número assignat a cada sol·licitant serà el de Registre d'Entrada a l'Ajuntament de les respectives sol·licituds.

El sorteig es celebrarà com segueix:

  1. S'elaboraran tantes paperetes com nombre de sol·licituds s'hagin admès.
  2. A cadascuna de les paperetes apareixeran cadascun dels nombres de registre d'entrada atorgats a les sol·licituds admeses, amb el segell de l'Ajuntament.
  3. Les paperetes es dipositaran en una borsa, urna o altre sistema vàlid que impedeixi la lectura del seu contingut.
  4. S'aniran treien una a una les paperetes. La primera papereta designarà l'adjudicatari i les successives l'ordre de la llista d'espera per al cas de renúncia o desistiment dels qui els precedeixin.

Del resultat del sorteig s'estendrà acta signada pel secretari de la comissió de selecció.

3.- La comissió de selecció estarà integrada pels següents vocals:

  1. President, el regidor delegat de Via Pública. Suplent, el cap de l’àrea d’Urbanisme.
  2. Vocal, el cap de la unitat de Llicències d'Activitats i Via Pública.
  3. Secretari, un lletrat de serveis jurídics de l’Ajuntament.

DOCUMENTACIÓ


Les sol·licituds es presentaran a l'Oficina Municipal d'Informació i Atenció al Públic durant el període de temps comprés


Les sol·licituds aniran acompanyada de la següent documentació:

a) La documentació que acrediti la personalitat del sol·licitant i la capacitat d’obrar, mitjançant DNI o document que el substitueixi.

Quan el licitador no actuï en nom propi a part del seu DNI haurà d’aportar el poder notarial per representar a la persona. Per efectuar aquest tràmit caldrà exhibir l’original de l’escriptura de poders.

b) La proposició per a gelats degudament signada per la persona sol·licitant segons el model que figura a l’annex I.

Termini


El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el 2 de maig de 2014

PROTECCIÓ DE DADES.


D’acord amb la Llei 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, les dades facilitades seran incloses en el fitxer automatitzat del Registre de documents de l’Ajuntament, així com poden ser objecte d’inclusió en altres fitxers automatitzats per al seu tractament informàtic. Així mateix, existeix la possibilitat d’exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes inclosos en la legislació vigent.

ANNEX I.- MODEL DE SOL·LICITUD PER AL SORTEIG DE LES LLICÈNCIES D’OCUPACIÓ TEMPORAL PER A L’EXPLOTACIÓ DE CASETES PER A LA VENDA DE GELATS.



El Sr./Sra. .............................................., major d’edat, amb DNI ..................................., domiciliat a ................................................., actuant en nom propi/en representació de .................................................................., assabentat/ada de la convocatòria realitzada per l’Ajuntament de Sant Adrià de Llobregat per a l’atorgament d’una llicència d'ocupació temporal per l’explotació de casetes per a la venda d’articles de gelats estant interessat a concórrer a la licitació, formula oferta pels següents emplaçaments:

Identificació
Emplaçament
Superfície quiosc (m2)
Ordre de preferència
G1
Platja del Fòrum


G2
Platja del parc del Litoral



Així mateix, expressament, es compromet a obtenir al seu càrrec quantes llicències i permisos requereixi l’ús del bé o l’activitat a realitzar sobre el mateix.



Lloc, data i signatura.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Agressió acústica i de fums de la cua de maniobres d'ADIF i Renfe Operaciones al Barri de Via Trajana

EL SEVILLANO 30 HORES DE VIATGE A LA RECERCA D'UNA OPORTUNITAT

Llibre 'Florenci Bosch i Tubau. Memòria d'un oblit'